söndag 23 augusti 2009

Grrrr

Blev så irriterad på mig själv igår. Beställde biljetter från sj:s internetbokning. Det har jag gjort flera gånger och det var inget med det egenligen, försen jag kommer fram till betalning. Då har dom kommit på ett nytt sätt att hantera biljetten, man får den direkt i mobilen, dösmart! man får ett sms, som man bara svarar med ett okej, och då är incheckningen klar och det är bara att åka med tåget. Mobilen skannas sen av konduktören, hur smidigt som helst!
Men vad gör jag då? när rutan för smsbiljett kommer upp ignorerar jag den, med tanken att det verkar "krångligt" med något nytt!!!!!! grejen är den att i bokningssystemet måste man fylla i dessa uppgifter ändå för att bokningen ska gå igenom! så jag fyller i nummer och namn i smsbiljett rutan mot min vilja. Detta leder till att jag får ett sms som jag ska besvara med ett OK. Tror ni att jag gör det? Nej, jag skriver ner bokningsnummret och hämtar ut biljetten som vanligt i god tid innan avgång. Efteråt blev jagGrrr jätte irriterad, vad håller jag egentligen på med! jag som förespråkar nytänk och kreativiet gör som jag brukar göra, för att "det är säkrast så"!!! tusentals gör precis som jag, medvetet eller omedvetet... inte konstigt att det är svårt att få ut nytänk på marknaden!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar