fredag 10 juli 2009

Utmaning 2: Den förbättrande utmaningen

Tyckte att vi börja på ett bra spår igår med att ta oss an en utmaning av Linda Runarsdottirs bok Kreativa utmaningar. Har ni inget att göra en regnig sommardag (,som hmmm, låt mig tänka, IDAG!!!), kan detta absolut vara ett alternativ.

Den förbättrande utmaningen lyder såhär:

" Oavsett om du jobbar, studerar eller filosoferar finns det antagligen små förbättringar som du kan göra för att underlätta vardagen. Sladdarna från helvetet som du snubblar på hela tiden, ett fönster som gnisslar, den trasiga glödlampan i hallen du aldrig ids byta osv. Du vet något litet, men ack så irriterande. Den förbättrande utmaningen handlar om att identifiera ett smärre irritationsproblem och lösa det. Smörj gångjärnen med olivolja, lägg en matta över el-sladdarna så du inte snubblar över dem, ta fram stegen och byt lampan!"

Jag har redan bestämt mig för att köpa en kabeldöljare till hallen och gå till biblo och lämna tillbaka de där böckerna av Jo Nesbö som jag har enorma böter på. Och betala böterna. Vad ska du göra?

1 kommentar:

  1. Byta ut min trasiga ruta och tvätta fönstrena.

    SvaraRadera