onsdag 16 september 2009

Rött och kladdigt

Är igång med ett nytt projekt, nu handlar det om smink, närmare bestämt läppstift. Läppstift har för mig varit något som är fint, fast på andra. Jag har haft känslan av att vara för sminkad om jag nu skulle använda det, och så känns det som att jag har mindre kontroll över det än, låt säga läppglans (som jag är storkonsument av), läppstift kan ju hamna på tänderna och utanför läpparna.. och ja..det är kladdigt... känns detta igen? I så fall är ni inte ensamma..
En av ett projekts fina egenskaper är ju faktiskt att man får springa runt och fråga folk en massa, därmed också om deras läppstiftsvanor. I stort sätt alla tjejer vi pratade med på universitetet var av samma uppfattning som jag. I stället använder man som regel läppglans, för att det är lättare att applicera, det är mindre kladdigt och man känner sig inte för sminkad.

Det spännande med denna research var ju att vi faktiskt träffade på en del läppstiftsanvändare, och dessa var ju självklart av en annan uppfattning. Läppstift användes enligt dessa personer för att det är mindre kladdigt än läppglans, läppglans fastnar ju håret i (!), sen är den där penseln ganska ofräsch och svår att måla med, och det finns flera butiker som kan hjälpa till med färgval så att känslan av att vara "för" sminkad försvinner då ens egna färg hittas.

Summa sumarum, världen, iaf universitetet i Karlstad är uppdelad i två läger; Läppstiftsanvändare och Läppglansanvändare.

Vem är du? skriv och berätta!!

I nästa inlägg ska jag redogöra hur världen nu ter sig efter tre dagar som läppstiftsanvändare!
/Elina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar