tisdag 28 april 2009

Ex-jobb

Nu när Elina snart är färdig med sitt examensarbete är det dags för mig att besluta vad jag (melinda) ska göra för ex-jobb till hösten. Jag har varit föräldraledig sen januari och längtar efter att komma ur ammningsdimman och börja använda hjärnan igen. (Fast det är väldigt trevligt med bebis, faktiskt det häftigaste, mysigaste man är med om i livet).
Men nu ska här ex-jobbs funderas. Jag har varit inne på att förverkliga en "badkars idé" som jag har. En idé som bygger vidare på Elinas ex-jobb, men den idén är egentligen väldigt färdig och känns lite för lätt. Men då kan man också använda ex-jobbstiden till att få den produkten närmare marknaden. Och det är ju inte helt fel. Dessutom blir det kanske en renodlad Krear idé! Något som verkligen skapas i Krears namn.
Det andra jag är sugen på att göra är att jobba med en förbättring i livsmedelsförpackning, som jag identifierat. Där gäller det att börja med en problemställning och utveckla från grunden. Och det känns väldigt inspirerande. Är väldigt intresserad av förpackningsutveckling också. Då måste jag nog däremot jobba med någon inom branschen och frågan är vem? Det ger kontakter och kunskap, men kan jag göra ex jobbet i Krears namn då? Det är ju helst det jag vill, att bygga vidare på vårt företag och få referensuppdrag. Hmm och snart måste jag bestämma mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar